اولین نشست کمیته مسئولیت اجتماعی رویداد “محیطبانک” با شعار بانکداری دیجیتالی، دوستدار محیط زیست با حضور مدیران سازمان حفاظت از محیط زیست، مسئولان برگزاری از “مرجع تحلیلی و ترویجی بانکداری دیجیتالی” و جمعی از مدیران روابط عمومی و مسئولیتهای اجتماعی بانکها و شرکتهای پرداخت الکترونیک برگزار گردید.

رویداد محیطبانک به عنوان اولین رویداد بانکداری دیجیتالی با رویکرد محیط زیست، قصد دارد تا با تاکید بر روی مزایای بانکداری دیجیتالی  در کمک به حفظ محیط زیست و نیز تمرکز بر نقش بانکها در عمل به مسئولیتهای اجتماعی شان در جامعه، زمینه مناسبی را برای ترویج بانکداری دیجیتالی ایجاد نموده و از این طریق بتواند در توسعه راهکارهای دوستدار محیط زیست نقش آفرین باشد.

هادی اسدی، رئیس کمیته اجرایی در این نشست با اشاره به فعالیت هایی که بانک ها در راستای دیجیتالی شدن و فرهنگ سازی آن انجام داده اند گفت: تا کنون این اقدامات به عنوان خدمات نوین بانکها در بستر رقابت های تجاری ارائه شده ولی آنطور که شایسته است نتوانسته اقدام به فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست و نقش آفرینی در حفظ آن در ذهن مردم نماید.

وی افزود: ما می خواهیم استفاده از خدمات الکترونیکی بانکی را فارغ از رقابتهای تجاری بانکها و شرکتهای ارائه دهنده خدمات مالی تبدیل به یک مسولیت اجتماعی فردی کنیم تا ازاین به بعد مردم با استفاده از این خدمات، خودشان را در حفظ محیط زیست سهیم بدانند. با این رویکرد بانکها و شرکتهای مرتبط به عنوان بنگاههای اقتصادی در مسیر توسعه پایدار حرکت خواهند کرد.

رشد محیط زیست به بهبود زندگی مردم کمک می کند

مجید فدایی مدیر کل روابط عمومی سازمان محیط زیست نیز ضمن اشاره به تفاهم نامه های منعقد بین سازمان حفاظت محیط زیست با بانک مرکزی، از همراهی و حضور بانکها و شرکتهای پرداخت الکترونیک با محوریت مسئولیت اجتماعی در حفظ محیط زیست تقدیر کرده و خاطر نشان نمودکه با استمرار تشکیل جلسات این کمیته راهبردی و تصمیم سازی های مناسب، می توانیم به نتایج خوبی در افزایش سطح آگاهی عمومی مردم برای استفاده از بانکداری دیجیتالی به عنوان بانکداری دوستدار محیط زیست برسیم.

در ادامه آقای مهندس درویش به عنوان رئیس کمیته مسئولیت اجتماعی محیطبانک، به ارائه رویکردهای خود در رابطه با وضعیت شاخص های محیط زیستی و نیز نقش محیط زیست در بهبود کیفیت زندگی افراد جامعه پرداختند. به گفته ایشان تحقیقات و مشاهدات حکایت از این دارد که در هر نقطه از ایران که محیط زیست شرایط بهتری دارد همه ابعاد زندگی نظیر آموزش، کسب و کار، سلامت و درمان مردم نیز بهتر است.

ایشان افزودند: بانک ها می توانند نقش مهمی در فرهنگ سازی محیط زیستی ایفا کنند و با تغییر مبلمان شهری از ماشین محور به انسان محور به توسعه خدماتی که به کاهش تردد ماشین، کاهش آلودگی هوا، کاهش مصرف کاغذ و پلاستیک منجر می شوند، کمک نمایند. ایشان توصیه کردند بانک ها در کنار ترویج ابزارهای بانکداری الکترونیک، با ارائه جوایز محیط زیستی در مشوق های خود نقش پر رنگ تری در حوزه مسؤلیت اجتماعی وحفاظت از محیط زیست داشته باشند.

مسئولیت اجتماعی مساوی است با انسانیت

سپس آقای کاظمی دینان، مشاور رئیس کل بانک مرکزی و مشاور سازمان محیط زیست، به نقش مهم بانک ها در توسعه مسئولیت‌های اجتماعی فردی اشاره کرد و گفت: “مسئولیت اجتماعی مساوی است با انسانیت”. وی ادامه داد: اهمیت به محیط زیست و تبلیغ حفظ آن، مسئولیت همه انسان ها است.

وی با تاکید بر توانمندی وامکانات بانک ها افزود: اقدامات بانک ها در سالم سازی جامعه و فرهنگ استفاده از ابزارهای دیجیتالی مثبت بوده است و می دانیم وقتی یک بانک به موضوع محیط زیست و سلامت انسان نظیر پیشگیری از سرطان اهمیت می دهد، وفاداری و اعتماد مشتری به بانک افزایش چشمگیری می یابد.

وی خطاب به مدیران روابط عمومی بانک ها گفت: همکاران من زمان محدود است و باید اقداماتی انجام دهیم تا در آینده و نزد آیندگان سربلند باشیم. لذا با تشکیل کمیته های محیط زیست در بانکها و اهمیت دادن به دغدغه های مردم، به مسئولیت های اجتماعی بانک بیش از پیش عمل کنیم.

ارتباط موثر محیط زیست و بانکداری دیجیتالی در رویداد محیطبانک

در ادامه دکتر محمد ناطق به عنوان رئیس کمیته علمی رویداد محیطبانک در راستای نقش بانکداری دیجیتالی گفت: ما در این رویداد به دنبال این هستیم که ارتباط موثری بین محیط زیست و بانکداری دیجیتالی در ذهن مردم ایجاد کنیم و با اینکار بتوانیم در ارتقای جایگاه برند بانکها با رویکرد مسئولیتهای اجتماعی نقش آفرین باشیم.

ناطق ادامه داد: در کلاس جهانی برخی بانک های بزرگ و مطرح دنیا، مدیر ارشد محیط زیست دارند که این نشاندهنده میزان توجه به این مقوله مهم است و این بانکها با رویکرد دستیابی به بانکداری پایدار، برنامه ها و بودجه های قابل توجهی را برای محیط زیست اختصاص می‌دهند. در کشور ما نیز در این راستا اقدامات خوبی توسط بانکها انجام شده، اما جای کار بسیاری وجود دارد. ما در دبیرخانه این رویداد قصد داریم با ایجاد هم افزایی میان فعالیتهای بانک ها از تمام ظرفیتهای موجود کمک بگیریم تا بتوانیم ارتباط بین صنعت بانکداری و محیط زیست را در سطح بالایی ایجاد نموده و در نهایت تبدیل به مجمعی جهت معرفی برترین محصولات و خدمات یا اقدامات بانکها و شرکتهای پرداخت دیجیتالی با رویکرد حفظ محیط زیست به جامعه شویم.

شرکت فناوران نواندیش ویژن به عنوان مجری طرح محیطبانک معرفی شد

در ادامه جلسه، جعفر اسدی به عنوان نایب رئیس هیئت مدیره شرکت فناوران نواندیش ویژن و مجری طرح «محیطبانک»،  به معرفی بخش های اجرایی کمپین محیطبانک پرداخت و از تولید ونشر محتوا شامل فیلم، عکس، گزارش و اینفوگرافی در جهت معرفی ابزارهای بانکداری دیجیتالی با رویکرد حفظ محیط زیست به مردم خبر داد.

جعفر اسدی با معرفی هفته های دیجیتالی به عنوان یک اقدام نوآورانه به عنوان بستری برای فعالسازی استفاده از ابزارهای نواورانه دیجیتالی افزود: ما قصد داریم تا با همراهی و مشارکت بانکها و شرکتهای پرداخت بزرگترین انجمن مردمی آنلاین از علاقمندان و کاربران صنعت بانکداری را در راستای حمایت از محیط زیست تشکیل داده و در هفته های دیجیتالی این کمپین، اقدام به معرفی و ترویج ابزارهای پرداخت دیجیتالی همچون NFC، همراه بانک، اینترنت بانک، کد بانک USSD، پایانه های فروش، درگاههای پرداخت اینترنتی، خودپرداز و اپلیکیش های پرداخت قبوض، نموده و با برگزاری مسابقات هفتگی، بستری برای اقدام مشترک عملی مردم در ترویج این ابزارها با رویکرد محیط زیست فراهم نماید.

ایشان همچنین بزرگترین طرح فاندینگ پروژه های مسئولیت اجتماعی که با محوریت بانکها و با مشارکت علاقمندان محیط زیست به اجرا گذاشته خواهد شد را معرفی نموده و اظهار داشتند: امیدواریم با مشارکتهای ارزنده ای که با چند بانک عامل ایجاد خواهیم کرد بتوانیم گامهای بزرگ و ویژه ای در تامین مالی پروژه های مسئولیت اجتماعی ایفا نماییم و فاندینگ اجتماعی را به عنوان یک نوآوری اجتماعی ویژه در بازار مطرح نماییم.

ایشان در پایان از طراحی جامع ترین ربات تلگرامی برای معرفی امکانات بانکداری دیجیتالی با تجمیع خدمات تمامی بانکها و تسهیل دسترسی به این ابزارها برای مردم خبر داد و گفت امیدواریم با مشارکت مجموعه های فعال در اکوسیستم پرداخت و برنامه ریزی ویژه‌ای که در این رویداد با عنوان هفته های دیجیتالی تعریف کرده ایم، در هر هفته با همراهی بانک ها و شرکتهای پرداخت و مشارکت عمومی مردم بتوانیم گامی مهم در این راستا برداشته باشیم.

قابل ذکر است این رویداد در قالب یک پویش مردمی از مهر ماه سال ۱۳۹۶ شروع به کار خواهد نمود و در نهایت با برگزاری یک جشن پایانی و تقدیر از برگزیدگان بانکی و مشارکت کنندگان برتر مردمی، در پایان آذر ماه به کار خود پایان خواهد داد. علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به مرجع تحلیلی ترویجی بانکداری دیجیتالی www.DigiBanking.ir مراجعه نمایند.

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>